Operatorem mikropłatności w serwisie jest Logo DotPay
Reklama

Rok 2011 był dobrym okresem dla branży internetowej, zarówno z perspektywy pieniędzy, jak i ogólnego rozwoju rynku. Ostrożne prognozy z początku roku mówiły o kilkunastoprocentowym wzroście wydatków na reklamę w internecie, zakończyło się na wzroście 22-procentowym. W 2011 roku wyprzedziliśmy nawet Francję pod względem dynamiki wzrostu wydatków na reklamę internetową. W poprzednim Raporcie Strategicznym przewidywane było, że granica 2 miliardów złotych wydanych na reklamę online zostanie przekroczona w roku 2012. Niewiele brakowało, by rekord ten został pobity wcześniej.       Wykonując klasyczne zakupy w tak zwanym realu, czyli w świecie rzeczywistym , który nie jest Internetem, w dużej mierze kupujemy oczami. Sprzedawcy starają się w swoich sklepach jak najbardziej eksponować towary a często pokazywać nam po prostu typowe przynęty, które mają nas zachęcić do wejścia do sklepu i co najmniej zapoznania się z resztą jego asortymentu. Zawsze bardzo duże znaczenie miały i wciąż mają witryny sklepowe czyli przeszklone wystawy sklepów, fronty, na których przedstawione są rzeczy najlepsze i/lub najciekawsze z oferty danego sklepu. Witryna sklepowa bardzo często to właśnie decydowała o wynikach sprzedaży – przechodzący obok niej potencjalny klient, początkowo często nawet specjalnie nie zainteresowany ofertą danego sklepu, podążając w swoich sprawach przystawał i bardzo często decydował się na zakup. Jest to klasyczny mechanizm zachęcania do zakupu. A co zrobić w Internecie gdzie nie ma ulic, przy których mogłyby być ustawione witryny sklepowe przyciągające uwagę klienta? Jest przecież wyszukiwarka Google, która pozornie jest narzędziem do wyszukiwania fraz w Internecie, ale pozwala ona na wykorzystanie się na milion sposobów w celach marketingowych jeśli tylko będziemy potrafili to zrobić. Wyszukiwarka Google jest w pewnym sensie ulicą wirtualnego miasta, przy której możemy otworzyć swój sklep z jego wirtualną witryną. Jest ona nawet lepsza od ulicy klasycznej bo znajduje się na niej tylko nasza branża i nie ma całkowicie przypadkowych osób. O wpisaniu w wyszukiwarce frazy, internauta dostaje wyniki tylko jej odpowiadające więc jeśli pozycjonujemy się na daną frazę i umieścimy nasz sklep w wynikach wyszukiwania to będziemy mieli pewność, że będzie się on prezentował bardzo dużej grupie osób zainteresowanej właśnie tym, co mamy do zaoferowania.